2014. november 2., vasárnap

Nászútról

Sziasztok!

Szóval szeretnénk néhány infót leírni a nászútról, hogy miket tanított nekünk az Úr, hogyan viszonyultunk egymáshoz... milyen helyeket láttunk ;)

Az Esküvő után indultunk is, ami kihívás volt, mert még a vacsi után visszamentünk átöltözni, felrakni a bicókat a kocsira (fain kis tartót sikerült szerezni 2 személyre).
Az 1.estét Bp-en tölthettük egy ajándék keretében, amit végig sikerült aludni olyan fáradtak voltunk :) Reggel csak azért is felébredtünk, hogy végigreggelizhessük a pultot egy 4 *-os Hotelban :D

A reggeli után útnak indulva rájöttünk, hogy otthon hagytuk az Olaszország, Ausztria útikönyvet és térképeket :P Na, akkor a feladvány: hol találunk vasárnap ilyet?! :) 1. kihívás

Benzinkútnál sikerült megvenni őket, ami később hasznosnak bizonyult, mert a GPS nem ismert minden olaszországi utat. Mellesleg az olaszországi autópályák nem matricásak, hanem kapus fizetés van, amit tudtunk, de nem számítottunk, hogy ENNYIRE drága lesz. 486 km-t mentünk Olaszba és fizettünk 40 Eurot.

Odafele megaludtunk az autóban Ausztriában :) Jó kis kaland volt ;) (medveveszély táblát is láttunk az úton, de minden ok volt velünk)

Végre megérkezve Milánóba, örültünk, hogy zuhogó esőben találtunk ingyenes parkolót az autónak, utána meg helyet az erkélyen a bicajoknak. Szép nagy lakást kaptunk. Egy ottani missziónárius hölgy ajánlotta fel, hogy ott lehetünk a lakásába. Ő csütörtökön ért haza, tehát mi hétfőtől péntek reggelig voltunk ott. Rakunk fel néhány képet, hogy milyen volt az ottlétünk.

Dóm
Hatalmas és gyönyörű építmény, fantasztikus kivitelezés és rengeteg ember :P :D
Na ilyen tábláknál igazodj ki gyorsan, hogy még a mögötted levő autós se akadjon ki :D

ausztriai tájkép útközben

Uhh, az előző tavas kép után eldöntöttük, hogy a további 10 óra helyett inkább autópályán megyünk, fizetjük inkább az autópályadíjat, de hamarabb szeretnénk odaérni Milánóba... tehát a GPS ezen az úton vitt át minket addig. Nagyon gyönyörű kis út volt :) ;) Elhagyatott, nem sok ember lakott arra, de a porták még így is ki voltak vasalva :D Mikor fogunk ott tartani Magyarország?!

Wörthersee, gyönyörűséges!!! :)

1.házas kép Ausztriában, kávécska

Ez a gyönyörű templom már Milánóban volt, 1847

csoki folyt az egyik ablakban! :) muszáj volt lefényképezni

esti pizzázás borral

közös kék pólónk, amire az van ráírva: Jesus loves you more than you know / Jézus jobban szeret, mint tudod

Ez is egy milánói templom
Milánóban szépeket láttunk, a Dóm tövében még egy afrikai srác oda is jött hozzánk és rákötözött a kezünkre egy-egy kis karkötőt :) jót beszélgettünk vele, vicces volt. Mondtuk, hogy imádkozni fogunk Szudánért cserébe :)
Tehát péntek reggel nekivágtunk, hogy indulunk vissza Mo-ra, mert bár szép volt Milánó, vágytunk haza a jól ismert közegbe és persze azért is, mert nem volt több Euro-nk, meg pénzváltó se sűrűn.

Hazafelé elindultunk, hogy akkor elmegyünk Bergamo-ba, mert arról hallottuk, hogy nem érdemes kihagyni. Nem is volt! Szuper nagyot sétáltunk és akkor szóljanak a képek:

kínai ebédünk:) nem olyan volt, mint itthon a kínai gyorskajáldákban :)

sétánk elején...  a végén alig találtuk az autónk

ahogy elkezdtünk felsétálni a régi város falánál. gyönyörű

közben

nagyon kis cukik voltak a belső udvarok

sok pici csodálatos alkotás egy helyen :)

Aztán átkavirnyákoltunk a hegyeken (hogy ne kelljen fizetnünk az autópályán), aztán meguntuk, mert elvitt minket a GPS, aztán meg rossz fele mentünk és kb. kirándultunk egyet, de semmi haszna nem volt az autópályadíjmegúszás oldaláról. Na mindegy :P

Ljubljana autóbanalvás, másnap fáradt reggeles, piacos, várnézés, ott kávézás (ami meglepően nem volt drága).
Összeszedtük magunkat és mentünk tovább, meg sem állva Magyarországig, ahol merőben mások voltak a tájképek és a rendezettség, de mégis azt mondtuk, hogy otthon.. édes otthon :)

Hogy hogy kötöttünk ki Zalakaroson, érdekes story :) Átjőve a határon tudtunk netezni, gyorsan rá is kerestünk, hogy hol töltsük a 7végét, mert csak hétfőtől volt szállásunk Balatonföldváron lefoglalva. Keszthelyre akartunk menni, de közben Zalakarost is néztük... telefonáltunk, érdeklődtünk, imádkoztunk! :) Mondtuk, hogy úgyis az lesz a legjobb, amit az Úr akar. Így volt az autóbanalvásnál is a szálláshelyekkel. Mindig Ő vezetett minket megfelelő helyre :)
Szóval azt hittük a GPS Keszthelyre visz majd minket, de Zalakaros lett belőle (mivel nem voltunk ismerősek ezen a részem a falvakból nem is tűnt fel a különbség:)
De így volt jó ;)
Minden tele volt, de végül, amit kinéztünk elsőre, maradt is. Jó kis wellness hotel :) Kipróbáltuk azért a fürdőt is, biciklitúraútvonalakat a közelben. Nagyon szép időnk volt! Visszanézve ez volt az egyik legjobb része a Nászutunknak :)

Képekben:

Ingyenesen elvihető-hozható kiskönyvtár a ljubljanai várban :) (mellesleg a wc-ért sem kellett fizetni, ami azért meglepő a mo-i viszonyok miatt ezen a téren)

hehe :) <3

az említett kávé szombat reggel :)

csak tetszett a lépcső :)

csak megálltunk kajálni :)

nem zavartattunk magunkat :D sem a kajálásban :D

Egy kis bringázás Zalakaros közelében

és igazítás :)
Zalakaros után Balatonföldvár felé vettük az utunkat... rábukkantunk egy kis reptérre (Fly Balaton néven), érdekes orosz feliratú reklámokkal, elhagyatott laktanya területén nemzetközi reptér. Na mindenesetre érdekes...
Balatonföldváron a Baptista Üdülőben volt lefoglalva egy hetünk még... tehát oda tartottunk.
Örültünk, hogy két hetet mentünk Nászútra, mert az első hétben inkább pihenni tudtunk, a második héten pedig tervezni a közös életünket, közös szokásaink.
Nehéz.
Nehéz felkelni előbb, mert mind a ketten szeretünk aludni reggel és inkább fent lenni este sokáig...de ezen is változtatni szeretnénk. Meg azon (Eszter), hogy többet főzzek, mert az anyósok most nagyon örülnek az új helyzetnek és mindig ellátnának minket, meg vendégül látnának minket :)
Ami persze jó, de ellustít :P :) Ja, meg azért is, mert szeretünk Lacival közösen főzni és mindig olyan cuki, hogy dicséri a főztömet :) (mondjuk annyira nem nehéz főzni, mint, ahogy beparázok rá néha:D)

Akkor legyen itt még néhány fotó a Balatonföldvári napokról. Nehéz volt, mert sokszor voltunk már ott, sok tréning/képzés helyszíne ez az Üdülő. Aztán azért volt nehéz, mert bejött a rossz idő, eső, hideg, szóval nem tudtuk annyira sokat használni a bicóinkat :( De azért futottunk néhányszor :)

bubifújás :)) Eszter módra...

és Laci módra :))

bicajtúúúúúúúra, aztán futás a szúnyogok elől... nagyon szép napos időnk volt, ahogy látjátok ;)

árnyékolástechnika :P

L + E otthagytuk szívünk nyomát ;)

mi naplementében (hattyúk :)

Tapolcán a tavas barlangban
 Nagy élmény volt a tavas barlang, felújítás alatt van, kint esett az eső, aztán bementünk, akkor csak mi ketten voltunk látogatók. Betessékeltek minket egy csónakba, aztán szélnek eresztettek :) vicces volt elsőre, de aztán elmondták, hogy kb. fél méteres mindenhol a víz és 20 fokos. Kristálytiszta és iható a víz a barlangban (ezt nem próbáltuk ki akkor, de ami késik, nem múlik vagy igen :P )
Döbbenetes, hogy a nyári szezon után mennyire kihal a Balaton környéke és mennyire nem lehet sokat kezdeni magaddal... vagyis vannak múzeumok, gyógyvízű strandok, de mindenhez elég sokat kell utazni. Szeretjük Magyarországot és célkitűzésünk, hogy jobban megismerjük kis hazánk nevezetességeit, mert azok vannak. Az egy másik kérdés, hogy milyen a reklámja és ára az egyes helyeknek... Mindenesetre jó volt ez a hét is és örültünk, hogy együtt lehettünk :) végülis csak egy ilyen kirándulás van az ember életében :)

Igalra mentünk még el, az ottani gyógyvizes fürdőbe. Szép kialakítás, az eső viszont ott is esett, emiatt még inkább élménnyé vált a szitu. Ki akartunk menni úszni az úszómedencében, de miután köntösben és esernyőben kivacogtunk, hogy majd kemények leszünk és akkor is úszunk... ááá, a kislábujjunkig mertük beletenni magunkat a vízbe :D spuri vissza a melegbe. Jó élmény volt egy baráti találkozás előtt Kaposvárott :)Ez volt csütörtök. Pénteken meg hazaindultunk, mert nem akartunk már a rossz időben ott maradni, inkább vártuk, hogy hazaérjünk kis kuckónkba Pásztóra.

Mostanra sikerült berendezkedni, vendégeskedni is már, amit nagyon élvezünk :) Ha erre jártok, várunk téged, titeket is egy teára, kávéra. Több infót fb-on vagy telón. Most megyünk :) Köszi, hogy végiggörgettél minket :)

1. Köszi a beszámolót! Nagyon kalandos utatok lehetett :) Továbbra is ilyen kalandos, és Istenben bízó heteket kívánok nektek a házasságotokban!